MINISTERSTWO FUNDUSZY I POLITYKI REGIONALNEJ ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa
Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego
Stan w dniu 01.01.2025 r.
Termin przekazania: do 31.03.2025 r.
Numer identyfikacyjny REGON: 87000176700000 Nazwa i adres podmiotu publicznego:
Centrum Usług Społecznych w Lubiczu
Obowiązek przekazania danych wynika z art. 30 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej
(Dz. U. 2023 r. poz. 773) oraz z art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom
ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. 2022 poz. 2240, z późn. zm.).
Dane kontaktowe
E-mail sekretariatu podmiotu sekretaria@cuslubicz.pl
E-mail kontaktowy osoby, która wypełniła formularz annawarlikowska@cuslubicz.pl
Telefon kontaktowy 509485803
Data 23-03-2025
Miejscowość Lubicz Dolny (wieś)
Lokalizacja siedziby podmiotu
Województwo kujawsko-pomorskie
Powiat toruński
Gmina Lubicz (gmina wiejska)
Dział 1. Dostępność architektoniczna
Liczba budynków, w których podmiot prowadzi podstawową działalność i/lub obsługę interesantów 5
1. Wolne od barier przestrzenie komunikacyjne w budynkach
a. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia wolne od barier wszystkie przestrzenie komunikacyjne 5
b. Liczba budynków, w których podmiot częściowo zapewnia wolne od barier przestrzenie komunikacyjne 0
c. Liczba budynków, w których podmiot nie zapewnia wolnych od barier poziomych i pionowych przestrzeni
komunikacyjnych 0
2. Dostęp do wszystkich pomieszczeń w budynkach (z wyłączeniem pomieszczeń technicznych)
a. Liczba budynków, w których podmiot umożliwia dostęp do wszystkich pomieszczeń 5
b. Liczba budynków, w których podmiot nie umożliwia dostępu do wszystkich pomieszczeń 0
c. Rodzaje rozwiązań, które podmiot zastosował, aby umożliwić dostęp do wszystkich pomieszczeń w budynkach
Rozwiązania architektoniczne (tak) Środki techniczne (nie) Zainstalowane urządzenia (nie)
3. Informacja na temat rozkładu pomieszczeń w budynkach
a. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej
w sposób wizualny i dotykowy 5
b. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej
w sposób wizualny i głosowy 0
c. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej
w sposób wizualny, dotykowy i głosowy 0
4. Dostęp do budynków dla osób korzystających z psa asystującego
a. Liczba budynków, do których podmiot zapewnia wstęp osobie korzystającej z psa asystującego 5
b. Liczba budynków, do których podmiot nie zapewnia wstępu osobie korzystającej z psa asystującego 0
5. Ewakuacja lub ratowanie osób wewnątrz budynków
a. Aby umożliwić ewakuację lub ratowanie osób wewnątrz budynków, podmiot zapewnia
Procedury ewakuacji
lub ratowania (tak)
Sprzęt lub miejsce do ewakuacji
lub ratowania (nie)
Pracowników przeszkolonych
z procedur ewakuacji lub ratowania (nie)
b. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość ewakuacji
lub ratowania osób wewnątrz budynku 0
strona 1 z 5Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego
c. Liczba budynków, w których podmiot częściowo zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość
ewakuacji lub ratowania wewnątrz budynku 5
d. Liczba budynków, w których podmiot nie zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości
ewakuacji lub ratowania wewnątrz budynku 0
Komentarze i uwagi dotyczące dostępności architektonicznej:
Siedziba CUS Lubicz, Lubicz Dolny, ul. Toruńska 56, 87-162 Lubicz
Korytarze w budynku nie posiadają progów, a także znajdują się na jednym poziomie. Dla chcących załatwić sprawę
została wydzielona strefa obsługi interesanta. Pracownik CUS LUBICZ prowadzi obsługę klienta niepełnosprawnego w
części dla niego dostępnej.
Wejście do budynku głównego Centrum Usług Społecznych w Lubiczu jest zlokalizowane od frontu, czyli od ulicy
Toruńskiej 56 w Lubiczu Dolnym. Siedziba znajduje się na parterze budynku. Obsługa interesantów odbywa się na
parterze w holu budynku w miejscu przystosowanym do obsługi klientów pomocy społecznej, co jest korzystne dla osób z
niepełnosprawnością ruchową. Wejście główne posiada podjazd dla osób z niepełnosprawnościami; z ograniczeniami
ruchowymi. Schody wejściowe do budynku są wyposażone w poręcze oraz oznaczone są taśmami kontrastowymi,
antypoślizgowymi. W budynku znajduje się toaleta na parterze. Jednak nie jest to toaleta dostosowana do potrzeb osób
ze szczególnymi potrzebami. Przy budynku głównym CUS LUBICZ zostały specjalnie wyznaczone 2 miejsca parkingowe
dla osób ze szczególnymi potrzebami – przed wejściem.
Informacje głosowe są realizowane przez wyznaczonego pracownika. Do budynków i wszystkich jego pomieszczeń można
wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Dostępny tłumacz języka migowego po uprzednim zgłoszeniu. Osoba uprawniona jest zobowiązana zgłosić chęć
skorzystania ze świadczenia co najmniej 5 dni roboczych przed tym zdarzeniem. Korzystanie z usługi jest bezpłatne dla
osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji
zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
W przypadku braku możliwości dotarcia interesanta do wymaganego pomieszczenia lub pracownika, zapewnia się
możliwość wyjścia pracownika do interesanta w dogodny dla niego sposób, w tym także odbycie wizyty w miejscu
zamieszkania. Osobom ze szczególnymi potrzebami zapewnia się ewakuację lub ich uratowanie poprzez względną
bliskość wyjścia ewakuacyjnego oraz pomoc pracowników.
Centrum Opiekuńczo-Mieszkalne, Gronowo 6a
Budynek parterowy, pełna dostępność dla osób z niepełnosprawnością ruchową, brak schodów i progów, szerokość drzwi
dostosowana do potrzeb osób na wózkach inwalidzkich, przy wyjściach ewakuacyjnych podjazdy. Brak szklanych drzwi i
ścian. Parking na posesji Centrum - ogrodzony przeznaczony tylko dla mieszkańców, personelu oraz osób odwiedzających.
Możliwość podjechania bezpośrednio pod drzwi. Obiekt posiada dwie toalety ogólnodostępne - dostosowane do potrzeb
osób z niepełnosprawnościami, a także poręcze, możliwość wjechania wózkiem inwalidzkim. Wszystkie toalety w
pokojach mieszkańców całodobowych (10 pokoi) dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Dział 2. Dostępność cyfrowa
Dane w tym dziale odnoszą się do zgodności z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych
i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U. 2023 poz. 1440), zwaną UdC, w związku z art. 2 oraz art. 6 pkt 2 ustawy
z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (UzD).
Liczba prowadzonych stron internetowych 1
Liczba udostępnianych aplikacji mobilnych 0
Tabela zgodności stron z wymogami UdC
Adres strony internetowej Zgodność z UdC
www.cuslubicz.pl Zgodna (nie) Częściowo zgodna (tak) Niezgodna (nie)
Tabela zgodności aplikacji z wymogami UdC
Nazwa aplikacji mobilnej
i adres do jej pobrania
Zgodność z UdC
Zgodna (nie) Częściowo zgodna (nie) Niezgodna (nie)
strona 2 z 5Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego
Komentarze i uwagi dotyczące dostępności cyfrowej:
Centrum Usług Społecznych w Lubiczu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą
z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej Centrum Usług Społecznych w Lubiczu..
Data publikacji strony internetowej: 10 październik 2025 r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 5 luty 2025 r.
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej
stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.Wśród
opublikowanych dokumentów 3 pliki PDF nie posiadają warstwy tekstowej. Pliki PDF będą sukcesywnie dostosowywane.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Data sporządzenia deklaracji: 10 październik 2025 r.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 5 luty 2025 r.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie oświadczenia przedstawionego przez extranet Joanna Paździerska, która
zadeklarowała zgodność z wytycznymi WCAG 2.1 na poziomie AA. Wykonawca przedstawił stosowne oświadczenie.
Dział 3. Dostępność informacyjno-komunikacyjna
1. Czy podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami obsługę z wykorzystaniem niżej wymienionych sposobów/
środków wspierających komunikowanie się?
a. Zastosowanie formularza kontaktowego TAK (nie) NIE (tak)
b. Kontakt za pomocą poczty elektronicznej TAK (tak) NIE (nie)
c. Przesyłanie wiadomości tekstowych, w tym z wykorzystaniem wiadomości SMS, MMS
lub komunikatorów internetowych
TAK (tak) NIE (nie)
d. Komunikacja audiowizualna, w tym z wykorzystaniem komunikatorów internetowych TAK (nie) NIE (tak)
e. Przesyłanie faksów TAK (tak) NIE (nie)
f. Wykorzystanie tłumacza języka migowego przez strony internetowe i/lub aplikacje
(tłumaczenie online)
TAK (nie) NIE (tak)
g. Pomoc tłumacza języka migowego - kontakt osobisty TAK (tak) NIE (nie)
W przypadku zaznaczenia odpowiedzi „TAK” - prosimy określić w jakim czasie od zgłoszenia potrzeby podmiot
zapewnia kontakt osobisty z tłumaczem języka migowego:
od razu (nie) w ciągu 1 dnia roboczego (nie) w ciągu 2-3 dni roboczych (nie) powyżej 3 dni roboczych
(tak)
h. Kontakt z pomocą tłumacza-przewodnika (kontakt osobisty) TAK (nie) NIE (tak)
2. Czy podmiot posiada urządzenia lub środki techniczne do obsługi osób słabosłyszących?
a. Pętle indukcyjne TAK (nie) Liczba NIE (tak)
b. Systemy FM TAK (nie) Liczba NIE (tak)
c. Systemy na podczerwień (IR) TAK (nie) Liczba NIE (tak)
d. Systemy Bluetooth TAK (nie) Liczba NIE (tak)
e. Inne TAK (nie) Liczba NIE (tak)
3. Czy podmiot zapewnia na swojej głównej stronie internetowej informację o zakresie swojej działalności
(głównych zadaniach podmiotu) w postaci:
a. tekstu odczytywalnego maszynowo? TAK (nie) NIE (tak)
b. nagrania treści w polskim języku migowym (PJM) w postaci pliku wideo? TAK (nie) NIE (tak)
c. informacji w tekście łatwym do czytania (ETR)? TAK (nie) NIE (tak)
4. Czy w okresie sprawozdawczym - tj. od 02.01.2021 r. do 01.01.2025 r. - podmiot otrzymał
od osób ze szczególnymi potrzebami wniosek o zapewnienie szczególnej formy
komunikacji? (na podstawie art. 6 pkt 3 lit. d UzD)
TAK (nie) NIE (tak)
strona 3 z 5Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego
Liczba wniosków - ogółem
Nazwy użytych form komunikacji określonych we wnioskach ze wskazaniem liczby użyć każdej z tych form
Komentarze i uwagi dotyczące dostępności informacyjno-komunikacyjnej:
Istnieje także możliwość skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego po wcześniejszym zgłoszeniu takiej potrzeby.
Brak zamontowanej pętli indukcyjnej.
Dział 4. Informacja o dostępie alternatywnym
Czy w okresie sprawozdawczym - tj. od 02.01.2021 r. do 01.01.2025 r. - podmiot zapewniał
dostęp alternatywny? TAK (nie) NIE (tak)
Liczba przypadków zastosowania dostępu alternatywnego ogółem
z tego w postaci wsparcia innej osoby
z tego w postaci wsparcia technicznego
z tego w postaci zmian w organizacji funkcjonowania podmiotu
Brak jakiego rodzaju dostępności był powodem konieczności zastosowania dostępu alternatywnego?
Architektoniczna (nie) Cyfrowa (nie) Informacyjno-komunikacyjna (nie)
Uzasadnienie zastosowania tego rodzaju dostępu alternatywnego
Dział 5. Informacje o otrzymanych wnioskach/żądaniach zapewnienia dostępności oraz postępowanie skargowe
1. Czy w okresie sprawozdawczym - tj. od 20.09.2021 r. do 01.01.2025 r. - podmiot otrzymał
wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej i/lub informacyjno-komunikacyjnej? TAK (nie) NIE (tak)
Liczba otrzymanych wniosków o zapewnienie dostępności ogółem
z tego dotyczących wyłącznie dostępności architektonicznej
z tego dotyczących wyłącznie dostępności informacyjno-komunikacyjnej
z tego dotyczących wniosków o charakterze łączonym, tj. obejmujących równocześnie dostępność
architektoniczną i informacyjno-komunikacyjną
z tego rozpatrzonych w terminie do 14 dni
z tego rozpatrzonych w terminie dłuższym niż 14 dni
Liczba negatywnie rozpatrzonych wniosków o zapewnienie dostępności
z tego dotyczących wyłącznie dostępności architektonicznej
z tego dotyczących wyłącznie dostępności informacyjno-komunikacyjnej
z tego dotyczących wniosków o charakterze łączonym, tj. obejmujących równocześnie dostępność
architektoniczną i informacyjno-komunikacyjną
Główna przyczyna odmowy zapewnienia dostępności
Bariery prawne (nie) Bariery techniczne (nie) Bariery finansowe (nie)
Braki kadrowe (nie) Brak czasu (nie) Inne (nie)
Opis słowny
2. Czy w okresie sprawozdawczym - tj. od 02.01.2021 r. do 01.01.2025 r. (strony
internetowe) lub od 23.06.2021 r. do 01.01.2025 r. (aplikacje mobilne) - podmiot otrzymał
żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej? (na podstawie art. 18 UdC)
TAK (nie) NIE (tak)
Liczba otrzymanych żądań zapewnienia dostępności cyfrowej ogółem
Liczba żądań rozpatrzonych w terminie do 7 dni
Liczba żądań rozpatrzonych w terminie dłuższym niż 7 dni
Liczba negatywnie rozpatrzonych żądań zapewnienia dostępności cyfrowej
strona 4 z 5Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego
Główna przyczyna odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej
Bariery prawne (nie) Bariery techniczne (nie) Bariery finansowe (nie)
Braki kadrowe (nie) Brak czasu (nie) Inne (nie)
Opis słowny
3. Czy w okresie sprawozdawczym - tj. od 02.01.2021 r. do 01.01.2025 r. (strony
internetowe) lub od 23.06.2021 r. do 01.01.2025 r. (aplikacje mobilne) - podmiot otrzymał
skargę na brak dostępności cyfrowej? (na podstawie art. 18 UdC)
TAK (nie) NIE (tak)
Liczba otrzymanych skarg na brak dostępności cyfrowej ogółem
z tego pozytywnie rozpatrzonych
z tego negatywnie rozpatrzonych
Główna przyczyna odmowy zapewnienia dostępności, do której odnoszą się złożone skargi
Bariery prawne (nie) Bariery techniczne (nie) Bariery finansowe (nie)
Braki kadrowe (nie) Brak czasu (nie) Inne (nie)
Opis słowny
strona 5 z 5Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego